Monday, March 9, 2009

Pixel Playground, UiTM Lendu, Melaka Day 1


Last Saturday, Me and Shah were on trip to Melaka. Its for Graphic Day by Pixel Playground in UiTM Lendu, Melaka. Its our first time to go somewhere without Osman because Osman have to go Kedah because his mak cik tgh sakit. So just both of us aje yg pegi. Terpaksalah naik public transport.

Dari rumah aku kat Subang Jaya, kitorg naik KTM ke stesen Kuala Lumpur sebelum jalan kaki ke Pudu. Kitorg bertolak dlm kul 7am sbb tiket bas kul 9am. Saje beli tiket bas awal. Senang sket nak ke sana. Tayah nak rushing sgt. Kitorg naik bas 2 tingkat Transnasional. 2 hours later, we arrived Melaka Sentral! That time la something happen to me. Aisyh.

Aku tgh lepak kat luar jap sbb amik nak smoking and amik fresh air kat luar. Shah pegi toilet jap. Dah smoking, aku buang puntung rokok tu kat tepi aku. Iyela, aku tgk ada jugak rokok lain kat tgh jalan gak. So aku tak kisahla. Buang je. Kat KL rilek je. Then bile aku masuk dalam, suddenly ada orang tegur aku minta IC card. Aku pun pelik la knape tibe2 the guy tu minta IC aku. Pastu die suruh aku ikut die. OH SHIT! Rupa2nya aku kena denda la sial! Majlis Bandar Melaka Bersejarah ( MBMB ) tgh buat kempen ape kejadah ntah. Kempen Anti Kutu Sampah. Bapak buruk nama! Adoii. RM200 lak tu kena. Cibai lancau sume ada! At least warning la dulu. Ini tiba2 kena denda. Mane aku nak tau la sial! No wonder takda org isap rokok kat area tu. Aisyh. Benda dah berlaku. Nak buat camne. Sumpah seranah aku kat Melaka Sentral tu. Bukannye bersih sgt Melaka Sentral. KL Sentral lagi bersih la weh!



Abaikan. Kitorg naik bas buruk ke Alor Gajah. HAHA. Condition bas tu teruk kot. Dahla full of foreigners. Mcm bangsat. Lame lak tu nak pegi sane. Blh tertido kejap. Kat Alor Gajah we change bas to MARAliner to UiTM Lendu. Much better. At UiTM Lendu, we follows the UiTM students. Menyamar jadi student sane kejap. HAHA. Luckily tmpt die sng je nak cari. Masuk je dewan tu, Yuna dah nak ready to perform. She sang 5 songs which is Dan Sebenarnya, Rocket, Deeper Conversation, Permission dgn These Streets. Best best! Tapi after Yuna's performance, semua band kena main acoustic sbb UiTM kasi main drum. Adoii. Kesian. Tak best langsung policy UiTM ni. Bnyk jugak exhibition kat sane. Antaranya Seni Derhaka Clothing, Saviour Studio, Egg Yolk, Andamedia, Toko' Muda Mudi and many more. Best la jugak die punye design and graphic. Blh jadi inspiration.



Brape bnyk kali dah kitorg pusing. Smpi kitorg jadi bosan. Haha. Tapi nak tunggu band Romancesa dtg sbb kwn Shah one of the band Romancesa tu. Dlm kul 5pm, akhirnya Romancesa dtg gak. Punyela penat menunggu. Aisyh. Dah perform diorg nak balik. Aku ckp kat Shah why don't we just tumpang diorg. Sng sket. Tayah naik bas. Kitorg tanye Farah, kwn Acap Romancesa blh tumpang ke tak. She said no problem. Nasib baik dpt tumpang. Hehe. Before that, kitorg dgn band Romancesa lepak kat kedai mamak dpn UiTM Lendu.



But OMG, teruknya kedai mamak tu. Makanan yg terhidang penuh dgn lalat! Adoii bapak geli. Macam mane org sanggup amik makanan kat situ tu lagi. Romancesa pun tension dgn lalat yg penuh menghinggap mereka. Nak taknak terpaksalah. Mapley tu pulak buat muka bodo je. Aisyh. Tak kisahla. After eat2, kitorg yg tumpang Farah pegi Dataran Pahlawan jap. Romancesa terus balik sbb diorg ada hal lg. OTW nak pegi sane, uisyh jam agak teruk. Farah nak pegi sana sbb nak jumpe kwn die kejap. Shah pun nak jumpe kwn die, Sang Gemok tapi tak jadi sebab kitorg kena balik rmh abg aku, Bangjat before 10pm. Farah lak tak tau jalan nak ke Kg Lapan, rumah abg aku. So Farah just drop us at Melaka Sentral jela before my brother fetch us.

Bangjat bwk kitorg gi mkn kat tmpt feymes roti canai kat sane. Mmg feymes la sbb ada dpt runner up for National Roti Canai Competition. Tapi kitorg mkn nasi goreng je. Haha. Nak mkn yg heavy ;p. Then we went home.



Continue : Day 2

No comments:

Post a Comment