Monday, May 4, 2009

Pilih Kasih

Okay yesterday I have to teman Nizar for Pilih Kasih audition at Plaza Alam Sentral. FYI, Pilih Kasih is one of many reality tv in Malaysia. And it is under TV2 and Rosyam Nor's company, Suhan Movies & Trading Sdn Bhd. Just Nizar jela yg masuk because aku malas gile nak masuk sbb mata ngantok ala2 stim gitu. Haha! Lgpun segan la nak masuk. Kena audition kat atas stage dpn org ramai. Mane tak segan pokk! As usual, ramai gile org yg menghadirkan diri nak pegi audition (ramai betol nak jadi artist skrg ni eh). So, Nizar dpt gak register dan mendapat nombor 1055. :)

Aku tgk skrip die and aku noticed skrip die lagi susah daripada Anak Wayang Astro hari tu. Kena bnyk fikir & more creative. Siap ade monolog lagi. Nasib baiklaa aku tak masuk. Hee. So aku biarkan Nizar practise dgn partner die and aku tgk audition dari atas. Mcm2 gaya aku tgk. Tapi yg paling best salah seorg group vocal Flava yg audition sekali. Blh tahan la acting die. :)

Time Nizar dah smpi. Diorg amik scene 3 which is seorg guru yg berperangai agak pelik and unusual bersembang dgn pelajarnya. Partner die jadi cikgu yg minat kat kakak pelajarnya (Nizar) dan mengadu kat pelajar tu. Monolog lak Nizar amik watak org gila yg mengaku diri die kaya. Tapi kena cut dgn juri. Haha! Kesiann. Juri ckp "ini bukan pencarian pelakon teater, ini pencarian pelakon yg blh berlakon di dpn org ramai dan menghayati wataknya". So automatik Nizar tak terpilih. Takpela. At least kau mencuba tak mcm aku. Haha! Next time ade lagi. Don't ever given up. Ganbatte!


That's all for today. Chalos! :D

2 comments: