Thursday, February 5, 2009

Day 2 Pop Rock Metal Core Penang!

9.30pg - Aku baru bgn. Yg lain ada yg dah bgn awal. Dan ada yg masih tido lg. Sume excited pasal gig tu. Tak sabar2 nak tgk Massacre By Fall 1st time perform kat Penang. Breakfast nasi lemak sambal udang beserta salad dgn teh O panas. Tapi aku tak mknla sambal udang tu sbb aku tak suke makanan berseafood.huhu.

11.00pg - Bersiap-sedia utk menuju ke tmpt gig tu! Kitorg naik feri pegi Pulau Pinang. Sakit gakla menunggu turn kitorg naik feri. Dah turn kitorg, suddenly keta Rangga buat hal pulak. Tadi okay je. Dah tak pasal2 trip Osman dah ternaik feri. Terpaksa kitorg naik feri balik tgk masalah diorg. Dah meet up balik dgn diorg terus check keta Rangga. Rangga ckp air bateri abis tapi bile check2 balik rupe2nye ade prob wiring. Ngeng sungguh. -.-. Abg ipar Chak siap dtg lg check. Nasib baikla blh start balik. Perjalanan diteruskan seperti biasa. :D

3.00ptg - Akhirnya tiba juga ke destinasi yg dituju! Ingatkan kitorg dah lmbt, rupa2nya tak buka lg. Aisyh. Kul 4.00ptg camtu baru buka. Massacre By Fall yg ketiga perform. First sekali Julies Goes Overseas. Tunggu punya tunggu, turn Massacre By Fall perform. Pejal as a drummer, Emmet as a bassist, Hafiz as a 2nd guitarist, Wan as a lead guitar, Rangga and Nini as a vox/screamer. 3 lagu diorg perform yg tajuk lagu aku pun dah lupe (sorry guys lupe). Aku tukang rakam video. Budak2 penang sume mosh mcm ntah ape2 je. Main rempuh je diorg tu. Pening kepala aku tgk.

Dlm 2nd song, aku tgk Nini muka mcm tension je. Heran gak aku tgk tibe2 buat muka terlebih emo lak. Aku dah rase tak sedap hati. Abis je diorg perform, aku terus tgk keadaan Nini. Nini dah terhingkuk2 mcm org jalan tempang. Nini ckp lutut die sakit sgt2. Aku ingat kaki die mcm tersalah urat atau krem so aku urutla kaki die. Tapi die lagi meraung. Serba salah aku dibuatnya. Die nak gerakkan kaki pun susah. Aku teman die all day long smpi abis gig (sbnrnye tak smpt abis pun sbb bosan sgt gig tu). Kat luar kitorg amik gmbr sbg kenangan kitorg kat Penang. Then, kitorg chow lepak Gurney Drive.

8.00mlm - Gurney Drive. Kitorg dinner kat food court belah melayu. Sembang2la tapi mostly bnyk yg merepek la. Haha. Diorg buat keja bodoh campur semua sisa2 makanan tuang kat satu mangkuk. Babi geli sial! Nak termuntah aku. Mangkuk ayun tol. Then after mkn pusing2 kat tepi pantai kat Gurney Drive tu la. Tgh jalan2 tu kitorg ternmpk la ada org jual mercun. Terfikir idea lak nak beli mercun tapi duit ramai yg dah tinggal sket. Bincang2 kitorg beli gak mercun. Mostly Osman yg support. Hee. Lepak punya lepak, Rangga dgn Nini cabar Apus pegi kat tgh pantai. Ingatkan Apus main2 sekali die pegi betol2. Dgn penuh keyakinan Apus terus melompat ke tgh pantai. Rupe2nye selut daa. Abis kaki die penuh dgn selut. Org2 awam yg tgh melepak pun tergamam tgk Apus. Yela. Tibe2 je die sorg pegi kat selut tu. Mane tak tergamam. Aku rase time tu diela manusia paling bodoh sekali. HAHA! Kena gelak kaw2 gak la dgn kitorg. Padan muka kau Apus Bendang! Dlm kul 11.30mlm tu kitorg ciou.

11.30mlm - Dlm keta. Nini muka makin pucat. Aku dgn Hafiz try gerakkan kaki die yg sakit tu. Tapi die makin sakit. Nak nangis dah aku tgk die tu. Makin lame makin teruk. Kitorg cadang nak bawa die pegi hospital. Tapi ade gak yg suruh die bawa pegi klinik je. So taktaw nak decide pegi mane. Dahla lame gile tunggu feri smpi. Agak2 dlm sejam gak tunggu feri smpi. Service slow nak mampus. Dah keluar dari feri tu, kitorg decided nak bawa Nini pegi hospital je. Chak bawa kitorg pegi Hospital Seberang Perai. Aisyh. Risau gile aku dibuatnye. Hmph. Tasya teman Nini masuk dlm sbb sorg je yg blh teman pesakit. So terpaksala tunggu diorg kat luar. Sementara Nini amik rawatan, kitorg mkn jap dkt2 dgn hospital tu. Sume dah lapar dan tidak bermaya. -.-

4.00pg - Nini dah kuar dari tmpt emergency. Die okay just lutut die jela yg kena balut. Muka happy je aku tgk. Alhamdulillah die tak teruk sgt dari yg dijangka. Then, kitorg terus ciou ke rmh Chak. Nak tido! Ngantuk sgt. :D


Sambung Hari Ke-3

No comments:

Post a Comment